✔️Frakt fr. 39 kr (Fritt över 699 Kr) ✔️Snabb leverans ✔️Betala med Swish/Klarna

Leverans och frakt

Leveranstiden hos Nomali är ca 1-5 arbetsdagar, beroende på vart i landet ni bor och samt att våra transportleverantörer (PostNord och DHL) håller sina lovade transporttider.  Till vissa delar av Norrland och till Gotland kan det förekomma 1-2 dagars fördröjning, detta rör till exempel vissa orter med postnummer som börjar på 82-84, 86-89 samt 91-98.

Du finner information kring aktuell lagerstatus under varje produkt på vår hemsida. Meddelande om eventuella avvikelser från den normala leveranstiden eller informationen på hemsidan får du i samband med orderbekräftelsen, alternativt i efterhand via separat mejl. Du har då givetvis rätt att avstå, alternativt ändra din beställning.

Skulle någon av produkterna du beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga produkter på din order kan vi i vissa fall dela upp din beställning. Som kund behöver du aldrig betala mer än den ursprungliga frakten.

 

Beställning

När du gör en beställning i vår webbutik sänder våra system automatiskt ut en beställningsbekräftelse till din e-post. Läs noga igenom orderbekräftelsen när du mottagit den, och undersök om orderbekräftelsen överensstämmer med beställningen. Vi förbehåller oss rätten att avbryta din beställning eller delar av denna om produkten du beställt har sålt slut eller har andra fel.


Frakt
Vi levererar så fort vi kan när vi har fått din beställning, normalt tar det cirka på 1-5 arbetsdagar för leverans inom Sverige. Det kan i enstaka tillfällen ta några dagar extra under stora kampanjer, men vi gör allt vi kan för att leverera din beställning så fort som möjligt!

  • Vi har gratis frakt vid beställningar över 699 kr. Vi förbehåller rätten till valet av transportleverantör beroende på storlek och vikt på försändelsen.

  • Vi skickar med Postnord och DHL,  med PostNord skickar vi med Varubrev Förstaklass upp till 2kg med en maximimått på 34x24x7cm för att paketet ska kunna få plats i din brevlådan. Större försändelser skickas med DHL Service Point och paket levereras till deras ombud, vilket ombud ditt paket hamnar på styrs av din adress. 

  • Paket som inte hämtas ut hos ombud returneras automatiskt efter 14 dagar och vi förbehåller oss rätten att debitera dig 299 kr(SEK) för administration, returfrakt och hantering. Om du ångrat köpet så rekommenderar vi dig att göra en retur på paketet.


Retur och ångerrätt

  • Du har rätt till 14 dagars ångerrätt (öppet köp) och bytesrätt efter att du mottagit din order, detta gäller alla varor i vårt sortiment. När du returnerar en vara till oss så är det du som kund som ansvarar för godset, det är mycket viktigt att du packar ner varan noga så att inte varan eller originalförpackningen skadas. Vi godkänner endast varor som har originalemballage/förpackning kvar. Om du som kund har hanterat varan i större omfattning än nödvändigt för att fastställa egenskaper och/eller funktion har Nomali rätt att ta ut en ersättning för varans värdeminskning. Vi arbetar med att minska användningen av papper, därför ber vi er att kontakta oss på mail om ni vill göra en retur. När vi ha mottagit din retur kommer du att få ett mail från oss. Vi står tyvärr inte för returfrakten idag men det är något vi strävar efter.
  • Du kan alltid avbeställa eller ändra din order, förutsatt att den inte redan är skickad. För att avbeställa/ändra din order kontakta kundtjänst via vår mailadress ([email protected]) innan ordern skickas. Har din order redan skickats behöver du hämta ut paketet och sedan returnera paketet för att undvika eventuella kostnader. 


Återbetalning

Har du valt betalsättet Klarna faktura bör du rapportera retur till Klarna i deras app eller till deras kundtjänst. Då kommer din faktura att pausas tills vi har hanterat din retur. Därefter krediteras den om du returnerar hela ordern. Returnerade du delar av ordern skickas en ny och uppdaterad faktura ut istället till din emailadress. Återbetalning av mottagen och godkänd retur sker inom 14 dagar.


Förbehåll

Vi förbehåller oss rätten att annullera beställningar, oavsett om det gäller felaktigheter såsom lagersaldo, pris, tekniska problem eller massbeställningar. Vid eventuell felinformation har du rätt att häva ditt köp, med hänvisning till konsumentköplagen. Vi reserverar oss även för förseningar samt slutförsäljning.